4 października 2010

Hej żagle staw!

W dniach 23- 26 września 2010 roku, wprost na zakończenie żeglarskiego sezonu, 12 LWDH wyjechała na rejs po Jeziorze Drawskim. Pogoda dopisała, humory były fantastyczne, a krajobrazy niezapomniane. Przeczytajcie i zobaczcie jak dokładnie wyglądała nasza żeglarska przygoda.

Podróż z Leszna do Czaplinka, gdzie zaczynało się nasz życie pod żaglami, choć długa, upłynęła w radosnej atmosferze. Nad Jezioro Drawskie przybyliśmy późnym popołudniem i od razu zajęliśmy miejsca na wyczarterowanych jachtach. Podzieleni zostaliśmy na 3 załogi, w których wspólnie żeglowaliśmy, gotowaliśmy i dbaliśmy o porządek na żaglówkach. Następnego dnia, z samego rana, zaczęliśmy przygotowania do wypłynięcia na jezioro. Gdy żagle poszły w górę, ruszyliśmy w kierunku wyspy o nazwie Bielawa, która jest jedną z największych jeziornych wysp w Polsce. Na pewno jest ona także jedną z najbardziej urokliwych, o czym mogliśmy się przekonać w czasie wieczornego spaceru.

W sobotni poranek przywitało nas słońce, a wraz z jego pierwszymi promieniami zaczęły się nasze ćwiczenia w rzucaniu kotwicą i cumą. Po nich popłynęliśmy w stronę Starego Drawska, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić ruiny zamku z XIV- XVII wieku. Potem, niestety musieliśmy już wracać na marinę w Czaplinku, skąd czarterowane były nasze jachty, na których mogliśmy spędzić jeszcze jedną, ostatnią noc. W niedzielę czekały na nas jeszcze prace porządkowe na żaglówkach i kilkugodzinna podróż do Leszna, do którego wróciliśmy bardziej doświadczeni, uśmiechnięci i z niezapomnianymi wspomnieniami.

P.S. Serdecznie dziękujemy 12 LWDH za zaproszenie na rejs, a podczas niego za wyrozumiałość, entuzjazm, przekazane umiejętności i fantastyczną zabawę. Kaziu, Kala i Aga
Picnik collage

pwd. Agnieszka Skóra- szefowa działu instruktorskiego, zastępczyni Komendanta Hufca Leszno ds. programowych, wędrowniczka i feministka, studentka I roku architektury krajobrazu, drużynowa leszczyńskiej drużyny wędrowniczej.